15 June 2011

Kenapa lelaki suka panggil geng untuk bergaduh?

Nampak tak tajuk kali ni? Okay kalau tak nampak, meh aku kasi cap letter. 


KENAPA LELAKI SUKA PANGGIL GENG UNTUK BERGADUH (TANDA SOAL)

Cukup besar kan? Kenapa aku terdorong nak menulis entry pasal ni? Sebab, dulu ada kawan aku pernah tanya kat aku, kenapa lelaki suka bergaduh panggil kawan-kawan? Maksud di sini, kenapa lelaki suka panggil geng kalau nak bergaduh. Dulu mungkin aku tak ada jawapan yang lebih tepat tapi yeah sekarang aku dah ada jawapan yang lebih tepat.

Sebabnya, diorang tak rasa diorang mampu untuk lawan secara one to one. Dan diorang lebih yakin jika diorang ada geng. Contohnya lah dekat sekolah. Kalau bergaduh mesti lelaki 1 panggil geng dia dan kemudian lelaki 2 pon panggil geng dia. Lepastu baru diornag gaduh-gaduh. Dan kalau korang perasan, lelaki ni selalunya mereka bergaul dalam kumpulan yang besar. Jaranglah kita nampak lelaki yang berdua jee. Kalau perempuan, YE. 

Tapi apa pun, lelaki memang perlukan geng untuk mereka hidup. Sebab itu memang kebiasaan mereka. Dan kalau nak tahu, ada sesetengah lelaki yang lebih mementingkan KAWAN daripada keluarga sendiri. Lelaki yang macammana tu?


Ala, lelaki yang lebih suka keluar dengan kawan-kawan pergi merempit daripada duduk dengan family tengok Maharaja Lawak sambil makan kacang. Itulah. Dan lebih teruk, ada lelaki yang lebih pentingkan KAWAN daripada GF/TUNANG/ISTERI sendiri. Tapi tak semua lah, sesetengah jea K.


Sekarang dah jelas  kenapa lelaki suka panggil geng untuk bergaduh? Okay aku harap aku dah bagi jawapan yang memuaskan. K Challos.

No comments: