11 July 2012

Falling to my bestfriend.



Hai. Bertemu kembali setelah lama aku tak mengupdate. Tak ada la lama sangat. Tak sampai sebulan. Tak sampai tiga minggu pun. Aku memang tak boleh kalau lama tak update belog. Walau sebusy manapun aku, aku tetap akan cari masa update. At least dua tiga entry setiap bulan. Kekadang aku sendiri pelik macammana orang boleh ignore kan belog dia berbulan-bulan? Ada tu setahun empat lima kali je update. Camne tu? Aku tak boleh sebab aku rasa worry je biarkan belog aku sepi lama sangat.






Pernah tak kau fall dekat bestfriend kau? Maksud aku, kau suka bestfriend kau lebih dari sepatutnya. Pernah tak?


Sebenarnya, perkara tu biasa. Kalau nengok movie/drama, mesti ada cerita bestfriend falling to each other. Novel lagi lah banyak. Kan? Normal lah tu. Kalau dah duapuluh hours asyik hadap muka orang tu, sedikit sebanyak hati kita mesti rasa something. Sebab tu lah, adanya adab pergaulan batas. Kan?


As for me, aku sedaya upaya cuba elakkan perkara cenggini. Bukannya apa, takut nanti bila kita luahkan feeling kita, persahabatan kita terus putus. Tu kalau tak terima. Kalau dia ada perasaan sama macam kita, lainlah kan. Tu untung lah. Kalau tak luahkan perasaan pulak, nanti makan hati bila dia cerita pasal girl/boy lain. Betul dak?


Tipulah kalau aku kata aku tak pernah fall dekat kawan sendiri. Pernah tu pernah. Tapi takdelah fall teruk sangat. Cuma a little bit crush on him. Tapi tu semua cerita lama. Sekarang dah tak ada dah. Sebab tu lah, kalau kau perasan aku mana ada rapat sangat dengan budak laki sekarang. Aku rapat-rapat cenggitu je.
Waktu zaman lower form, aku memang ramai gila bestfriends lelaki. Sampai orang lain salah anggap. Jadi bila masuk upper form, ramai pulak bestfriends lelaki aku pindah. Bila diorang pindah, aku pun macam malas dah nak cari bff lain. Jadi sekarang ni aku cuma berkawan. Kawan biasa.


Kadang-kadang aku rapat, kadang-kadang aku tak rapat. Depends on time. Bukan apa, nak elakkan salah faham kata kau. Aku dah besar dah sekarang. Bak kata cikgu, dah boleh kahwin dah. Jadi, aku kena jaga batas aku. Tak nak orang lain salah anggap. Aku pun kenalah berusaha untuk tidak buat orang salah anggap. Kan?


Dulu aku ada satu bestfriend aku ni. Dia suka aku. Hahaha. You know, zaman lower form manalah tahu sangat kan. Waktu tu aku baru break dengan ex aku. Bila aku bagitahu dia aku baru break. Dia punyalah happy. Waktu tu, aku tak tahu dia suka aku. Tapi rasa pelik jugalah nengok perangai dia. Yelah, aku baru break dia happy pulak? Sepatutnya sedih lah kan.


Aku tahu dia suka aku bila aku dah couple dengan orang lain, dan dia pulak dah suka orang lain. Haa waktu tu, baru aku tahu. Time tu aju gurau-gurau je. Then, dia mengaku dia pernah suka aku dulu. Hahahaha lawak gilo. Tapi, lepastu kitorang tetap kawan. Sebab, benda dah lepas kot. Buat apa nak dikenang kan?


Macammana nak lupakan feeling kita dekat kawan kita? Senang je sebenarnya. Kalau ikut cara aku, aku jarakkan sedikit hubungan aku dengan laki tu. Bila sampai masa feeling aku dah okay, baru aku okay balik. Eleh, macam banyak kali je aku ni kan. Padahal sekali je. Tu pun crush main-main cenggitu je.
Tapi serious, cara tu berkesan. Aku ada dua orang kawan yang mulanya bff then diaorang couple tapi sekarang tetap bestfriend sebab diorang realize yang diorang lebih better jadi bestfriend dari couple. Sampai sekarang, diorang masih bff. How sweet is it?


Kalau boleh, kita elakkanlah ada feeling dgn bestfriend kita. Takut nanti feeling tu jejaskan persahabatan kita. Aku bukannya dr. Cinta. Aku bukannya berlagak pandai dalam hal ni. Aku tertarik untuk tulis ni sebab sejak kebelakangan ni, novel dalam wattpad banyak kisah bff turn to lover. Lagipun aku tulis berdasarkan pengalaman dan apa yang aku fikir. Mungkin engkau fikir lain, tapi inilah apa yang aku fikir.


Okay bye!
Published with Blogger-droid v2.0.6

No comments: