05 June 2012

6 days trip.

Hey. Miss me huh? What no? Eleh, nak cover? Tak payah cover lah. Rindu cakap rindu. Ego jangan nak melangit sangat. Nanti diri yang merana. Oh, apa aku merepek ni?

Intro yang sangat sangat memualkan. Habis followers aku semua muntah muntah. Tak apalah. Followers aku pun bukannya ramai sangat. Tak sampai 300 pun lagi :( Why bloggers why? *meraung sambil hentak kepala dekat meja*

K aku memang dah merepek sangat ni. Someone stop me please. Huh macam ada orang nak tolong kan....

Oh balik pada topik. Haritu aku pergi balik Pahang. Rancangan utama nak pergi Terengganu. Nak drop nenek aku dekat Pahang lepastu jejalan dekat Ganu. But biasalah, plan last minute. Mana ada hotel kosong. Why hotel why? Sedih siut. Kalau tidak, aku dapat makan kopok lekor sambil minum kopi. Syiok woi. Eh dekat Pahang pun ada lah!

Tukar plan B.

Pergi Pahang! Bercuti di Pahang or should I say balik kampung? Sebab.... Aku banyak pergi rumah orang je. Haha standard ah tu bila balik kampung. K nevermind. Eh tahu dak? Satu aku salute dekat sini. KFC depaaaa tak ramai orang macam kat Somban ni. Aku lalu depan KFC 24 hours tu, tak ada orang pun dalam dia. Whoosyh.. That's great. Cuma Mc'D diorang ramai. Mungkin orang Kuantan tak makan ayam, diorang makan burger. Mungkin. 

Okay. Sampai selasa tengah malam dekat rumah Mak Ngah. Aku lepas melantak semangkuk nasi goreng dalam  kereta, terus tertidur. Haha. Teghuk naaa peghangai. Sampai sana terus masuk tidur. ZzzZzzZzzZzz

Hari kedua, pergi jalan Balok. Makan kopok lekor wuuu.. Sedap hoi. Pastu Pergi rumah sana, pergi rumah sini sampai tengah malam. Lepastu kawan ayah belanja makan malam. Pukul 9.30 malam! BERTAMBAH GEMOK AH CENGGINI. Makan nasi pulak tu. Tapi sebab waktu tu memang tak makan apa-apa jadi makan je lah. Sedap memang sedap tapi biasalah, aku ni tak pandai makan sangat kalau orang ramai. Maksud aku, aku agak malu ah nak ambik lauk yang jauh dari aku. Malu kata KO. Haha. Bukan control cun.  Bukan on diet. Tapi memang perangai aku cenggitu. Pada dulu kot. Kecuali kalau aku dengan orng yang aku rapat sangat such as family. Baru aku Okay. 

Hari ketiga, pergi jalan dekat Teluk Cempedak. Teluk Cempedak right? Haha. Jejalan dekat sana. Banyak beghuk kecik kecik tu. Menakutkan. Jalan-jalan. Feeling ombak rindu jap. K ada gambar. Jap tengok.


Gambar aku tak banyak sebab aku yang pegang camera. Jadi gambar aku kena ambik sendiri. Boring right?

Adik aku buat muka comel. Meluat sangat K.

Lepastu makan Burger King. Adik aku ah. Aku waktu tu dah konyang dah sebab dekat rumah mak ngah dah sarapan mi goreng. Adik aku bangun lambat jadi dia tak sompat sarapan. Dia merengek lapar. Jadi makan ah dekat burger King. Caye dak? Burger King dia tak ramai orang langsung! Like seriously... Kenapa aku rasa macam Burger King murah ek? Sebab one family makan tak sampai RM 50 pun. Kalau Mc'D selalunya dah enam puluh tujuh puluh hengget. Kenapa heh? Mungkin sebab Burger King ada set kot. Kitorang order yang family set punya. Yang memang lengkap ah untuk kitorang. Siap dengan pie, fries nugget segala bagai. Kenyang nak mampus. Tapi sos dia seriously aku cakap langsung tak sedap.

Lepastu orang call kata nak bagi ikan. Oh kawan ayah aku banyak yang kerja nelayan. Jadi one of them nak bagi ikan lah. Dapat ikan. Ingatkan nak bawak balik. Sekali dia suruh mak cik yang bukak kedai tepi pasar tu goreng tepung ikan tu. Aku like blank. Sebabnya perut aku dah full gila. Tapi aku makan jugak sekor. Haha. Sekor kata kau. Dia bagi sampai 10 hekor. Haha. Banyak sangat. Then balik dan malam keluar pergi rumah mak long. Balik lambat sebab ayah aku sempat lak pergi kenduri rumah kawan dia. Choii. Haha.

Hari keempat, tak pergi memana. Semua orang penat. Adik aku sampai demam panas. Haha lembik. Dapat ah nengok Running Man and super spontan. Oh Zizan menang! Yeayyyy! Perasan dak Zizan sangat-sangat sayang kat Johan? Sampai dia menang, dia sebut first sekali Zizan. Like Wow! That kind of friendship is what I want. Anyone? Oh dan that day birthday Beela. Beela Beelon happy birthday!

Hari kelima, buat bbq! Yeay! This is what I'm waiting for. Ayah tempah satu bilik dekat De Rhu Hotel. Dan kitorang buat bbq kat luar tu. Okay sangat sangat seronok. Makan ayam sampai perut buncit. Aku makan banyak woi.

Nyum Nyum.

Haha ni je gambar aku sorang yang orang lain capture!
Then dah feeling semua. Dah solat Asar which is aku tak payah sebab aku dah solat Jamak! He-He. Kitorang mandi pantai! Yeay! Pantai Balok je. Tempat kitorang tu kosong. Tak ada yang mandi. Jadi we run the world! Yeah. Haha.


Kenapa dia senyum macamtuuuuuuuu> Gua nak muntah. Adik aku curik gelang aku

Abang aku curik gelang aku. Kwajo. Abang adik sama je.
Oh lepastu dah bosan main wave, pergi beralih dekat kolam mandi pulak. Mandi sana woo. Great. Adik aku poyo sebab dia reti berenang. Tak sedar diri tengah demam tu. Haha. Habis mandi dalam kul 7 naik masuk bilik semua rebut bilik air. And of course aku dapat dulu. Haha. 

Hari ke-enam, time to go back! Bangun dari tidur, kepala aku pulak yang sakit. Tapi aku pergi sarapan buffet dengan abang aku. Kan dapat percuma untuk 2 orng tu. Aku pergi dengan abang aku. Makan. Makanan dia tak banyak pilihan. Jadi aku makan Kuay Te Aw , Hot Dog, Wedges, Roti telur, Samosa dengan air teh. Nak makan cornflakes tapi aku tengok abang aku tak makan banyak, aku jadi malu. Haha! 

Balik rumah sampai lewat gila. Lepas breakfast tu aku langsung tak makan apa-apa. PMS lah woi. Entah apa pe'el aku sekarang ni. Bila period je tak selera makan sakit kepala. Haih. Sampai rumah terus tidur sebab kepala aku dah macam nak pecah. 

And now here I am! Di rumah! Home sweet home! Dah dua hari aku kat rumah ni. Best woi. At least, half of the holidays, I spend it in a right way. Pergi holiday kan. Minggu ni aku duk rumah je. Nak rehat kat rumah. Study sikit. (ye lahtu). Hehe. 

Okay panjang dah tulis. K babai semuaaaa. Take care! Oh prasan tak gambar tak banyak? Aku in no mood untuk ambil gambar atau tangkap gambar sendiri. No mood k. Haha. Okay babai. 

No comments: