06 November 2010

Tips untuk lupakan ex yang jadi kawan kita

Tak dapat lupakan ex-gurlfie/ex-boyfie? Sebaliknya dia jadi kawan kita! But dalam hati still simpan rasa sayang even dia anggap kita as kawan jea. This is for my friend(s). Baca yeah dan ikutlah


[1] Kalau dia mesej, tak payah layan! Kalau dia call, jangan jawab! Even tak sampai hati. Ingat tujuan korang untuk lupakan dia! Lama-kelamaan, pasti dia bosan. Dan tidak akan menganggu korang.


[2] Bila lama dia dah tak contact, buang nombor dia dari handphone korang! Buang sekali gambar dia! Dan apa-apa maklumat about dia dalam handphone korang!


[3] Kalau dia ada hantar IM dekat fb ke mys ke ym ke atau apa-apa ruang chatting di internet, jangan jawab. Just ignore. Biar je. 


[4] Lebih baik, delete account dia dari friends kita dan delete email dia! Kalau tak nak delete, jangan masuk profile dia! 


[5] Kalau terserempak dengan dia dekat sekolah/office/shopping mall. Etc. Jangan tegur dia unless dia yang tegur korang. Kalau dia tegur, layan nak tak nak je. Jangan bergelak tawa dengan dia. Buat macam anda busy dan takde masa untuk dia.


[6] Kalau dia tanya, kenapa tak layan dia. Katakan dengan dia, busy. Kalau dia banyak tanya lagi, cakap ; 
Kita bukan couple lagi lah, kita kan kawan. Takkan nak berkepit dengan kau dua puluh empat jam. I have my own life too. 
Biar dia sedar sikit kenyataan tu.


[7] Barang-barang yang dia pernah bagi, simpan dalam kotak dan letak tempat yang jarang korang pergi. Ataupun bagi dekat orang lain. Or even, lempar dari atas bukit.


[8] Bila hati korang rasa macam rindu dekat dia, cepat-cepat ingat apa yang dia pernah buat kat korang. Saat-saat dia minta putus. 


[9] Elakkan diri dari mengambil tahu mengenainya. Kurangkan bercakap about him. Biarkan dia dengan hidup dia. And you with your own life.


[10] Finally, ingat! Bunga bukan SEKUNTUM dan kumbang bukan SEEKOR! Ramai lagi lelaki/perempuan yang more better dari dia! Sekali petik jari, sepuluh mariii!

No comments: