25 February 2013

Keluarga dan Sepang.


Seperti biasa, entry dimulakan dengan gambar self-capture. Hiks Hiks. Okay sebenarnya entry ni sepatutnya aku tulis dah lama dah tapi sebab gambar-gambar ni semua ada dekat tab. Dan aku ni tersangatlah malas nak sambung cable atau bluetooth dari tab ke laptop. Dan sebab aku malas nak edit gambar dalam tab. Jadi baru sekarang aku berkesempatan untuk menulis entry ni. Entry yang dah lapok...

Time ni kitorang pergi pantai kat Sepang tu. Kitorang bangun pagi dan terus pergi. Sarapan tidak. Mandi tidak (Oh aku rasa aku jer kot tak mandi. Lazy meeeeee. Sebenarnya aku ingat dorang nak cepat jadi aku malas ah nak mandi. Takut lambat pulak) Dan terus vroom pergi pantai Sepang. Plan kitorang cuma nak lepak-lepak sambil jalan tepi pantai pada pagi yang indah. 

Sarapan beli time dalam perjalanan. Ala, beli nasi lemak bungkus jer yang jual kat tepi jalan tu. (nasi lemak dia tak sedap. Sambal ciput.) Lepas dah jumpa port, sarapan. Lepas sarapan, kitorang jenjalan kat pantai. Sambil snap gambar. (Mak aku yang snap gambar guna phone. Oh sebab tu juga mak aku tak ada dalam gambar. Hiks Hiks)


Semua selekeh jer. Hik Hok Hik Hok. Apa yang sama dalam gambar ni? Mata!!!! Hahahahaha kitorang semua group sepet. Semua diwarisi oleh ayah aku. (tp tak nampak mata ayah aku sebab dia pakai spek hitam kan). I'm the only princess there. Ecewahh.. Muka aku sama dengan siapa? Sedara mara aku kata muka aku sama dengan ayah aku. Kawan-kawan abang aku kata muka aku sama dengan abang aku. Kawan-kawan aku (yang lelaki) cakap muka aku sama dengan adik aku. Aku pun confius. Adakah muka aku muka lelaki??!!



Lawa betul pemandangan. Aku sukaaaaaaaaaaaaaaaa. 



Kalau ada kampung dekat dengan pantai pun best jugak. Nanti setiap kali balik, boleh mandi pantai. Hiks Hiks. Tak payah nak duduk hotel. Atau kalau kaya, ada rumah rehat kat pantai. Bila stress, boleh pergi lepak dekat rumah rehat. Wowwwwwwwwwwwwwwwwwww. Bestnya. Huks huks. Angan-angan. Tapi kalau jadi kenyataan memang gempak habisssssssss.


Main bola monyet! Tahu tak permainan tu? Sorang jadi monyet duduk tengah. Yang lain kena pastikan monyet tu tak dapat bola. Monyet tu kena kejar ar bola. Kalau monyet tu dapat bola, orang yang bolanya dirampas tu pulak jadi monyet. Huks huks. Inilah permainan kitorang kalau main bola reramai. Kalau main dalam air lagi best sebenarnya. Kolam. Lagi kelakar. Hik Hik Hik.




Jap. Ada sesuatu yang menganggu aku tentang gambar ni... Apa yang adik aku buat dekat belakang tu??!! Macam orang tengah buat senang diri. Hahahahaha. Lihatlah pipi aku yang besar. Lihatlah poket seluarku yang terkeluar. Lihatlah mataku yang kecil. Lihatlah tanah yang berliku-liku. Lihatlah air laut yang surut. Lihatlah langit yang biru. Lihatlah awan yang putih seperti asap. Lihatlah hotel di belakang yang mahal. Lihatlah dunia!!!

Sebenarnya sekali sekala dapat spend masa macamni dengan family best. Kalau selalu pun lagi best. Having quality time. Dapat mengeratkan family bonding. 

Well. Now I really looking forward to 15 March. Harap plan jadi. Harap sangat...

Okay bye everyoneeeeeeeeee! :)

No comments: