21 February 2013

Blog yang aku suka baca

Aku follow bloggers lain ramai. Tak terkira. Kekadang ada yang suruh aku follow back. Ada yang aku suka blog dia dan follow. Ada jugak dalam list following aku yang dah berbulan-bulan (ada yang bertahun) tak update blog. Dan ada jugak blogger yang suka benoo tukar url blog dia(bila dah tukar url blog, blog dia dah tak keluar dekat homepage tu)

Tapi... Ada beberapa blog yang aku suka sangat baca. Kiranya, aku follow ah. Bila dia update belog jer aku terus baca. Pastu cara penulisan dia buat entry tu menarik. Oh mostly aku suka follow orang yang banyak letak gambar. Sebab aku suka sangat tengok gambar orang lain. Tengok cara dia dress-up. Tengok tempat yang dia lawat. Busybody sangat kan. Hehehe.

Okay. Jom tengok bloglist yang aku sukaaaaaaaaaaaa baca.

Tak ikut urutan. Random jer. Oh tekan pada nama dia kalau nak visit blog diorang. Okayy

1) Sepet


Suka baca belog dia. Best sangat sebab cara dia tulis sempoi jer. Dan dia rajin sangat update blog. Kengkadang satu hari sampai dua tiga entry dia tulis. Hoho. Dia suka cerita pasal diri dia. Pasal dia dengan tunang dia. Pasal family dia. Pasal online business dia. Pastu akak ni comel. Like seriously. Dan aku suka baca belog ni jugak sebab dia sepet. Sama macam aku. Hahahaha alasan apakah itu? Apapun, blog kak Sepet memang best! Dan semoga cepat kahwin. Hehe.

2) Hanis Zalikha


Siapa tak kenal dengan Hanis Zalikha? Aku follow dia dah lama kot. Sebelum dia jadi pelakon lagi. Sekarang dia dah jadi pelakon dan pengacara dan model dan blogger. Hoho. Dia memang cantik aaa. Makan banyak tapi badan mantain kurus jer. asdfhjkl jeles gila. Haha. Blog dia memang banyak isi. Suka baca. Really looking forward to watch Gangster Celop. Hahahaha. 

3) Marya Hana


















Kak Maryaaaaaaa! Blog dia pun awesome! Peminat tegar Running Man dan barang-barangan comel (especially made in Japan/Korea). Memang best ah baca entry-entry dia sebab entry-entry dia biasanya panjang dan banyak gambar! Yeayy. Suka cara dia tulis. Suka sangat tunjuk gambar makanan. Yummy. Memang awesome.

4) Izzani Madzlan


Izzani!! Hahahaha. Ni best friend aku. Dia ni jarang sangat update belog. Kengkadang tu sebulan sekali je dia update. Ada ke patut? Jadi aku pun jenguk belog dia sebulan sekali. Har Har. Oh dia ni suka sangat tukar url blog jadi blog dia memang tak keluar dekat homepage aku. Nasib nama url blog dia sekarang senang nak ingat. Hoho. Oh budak ni tulis blog dalam English. Selalunya luahkan perasaan. Jarang sangat post gambar. Jarang update pasal aktiviti harian jugak. Selalunya dia tulis random things. Tentang perasaan dia ketika itu. Haa like that. Apapun, Izzani, aku sokong kau! Dan please rajinkan diri tulis blog andaa. Hahahaha.

5) Fadzleen Qistina


Dia ni pun bestfriend aku gak. Dia ni pun jarang gila update belog!!!!!!!!!! Kekadang kena paksa dia update belog. Aku rasa tahun lepas entry dia sikit gila. Entah entah tak sampai pun lima belas. Hahahaha. Nyampah aku. Belog dia simple jer. Cerita pasal hidup dia. Disebabkan dia ni jarang gila update belog, jadi aku cuma akan bukak belog dia bila aku rasa macam dah lama gila tak bukak. (Tu pun kengkadang dia masih tak update lagi). Hoho. Fadzleen, please rajinkan diri anda update belog selepas anda pulang PLKN!!

6) Fadwah Dayini


Cuba cari diriku di dalam gambar di atas. Hoho. Dia ni pon bestfriend akuu. Dia ni dulu bapak jarang giler update blog. Tapi sejak kebelakangan ni dia rajin pulak update blog ni. Hahaha. Blog dia ni basically cerita pasal perasaan dia. Kengkadang dia cerita pasal aktiviti. Tapi selalunya dia luahkan perasaan dia dalam blog. Wawaaaaaaa! Sila teruskan usaha anda untuk rajin update blog okay.

7) Ailyl Rozanna


Seriously blog ni best. Aku follow blog ni dari sebelum dia tunang hingga dia kahwin dan dapat anak sorang. Hoho. Dulu dia rajin update blog tapi semenjak dapat anak, kurang sikit aa update blog. Biasalah, sibuk jaga anak. Huhu. Akak ni comel okay. Ala-ala Korea wajahnya. Pastu suka tulis entry bergambar. Aku kan jenis yang suka baca entry bergambar. Jadi mestilah aku sukaaaaaaaaa.

8) Lieya Latif


Blog aunty ni comel. Hehehe. Anak-anak aunty ni semua comel. Comel gilaaaaaaaaaaaaaa. Lagi-lagi yang baby lelaki tu. Blog dia banyak tulis pasal tempat-tempat yang diorang selalu pergi. Dan banyak gambar!!!!  I like. Hiks Hiks. Dan dia rajin update blog!!! I likeeeeeeeee you know.

9) MHO muvee


Hahahahahahahahahahahahaha ni bukan kategori suka baca. Suka tengok should be a perfect tittle. Haha. Ini blog yang kasi kita tengok movie secara percumaaa! You know percuma! 

10) Cikbuwlan


Hahahahahahahahahahaha Ini kes apa ni???!!!! Kau gila ke baca blog sendiri haaaaaa? Okay kepada sesapa yang tak tau, sebenarnya aku ada second blog. Blog ni khas untuk penulisan. Oh aku sebenarnya suka tulis-tulis cerita ni. Ada niat gak dulu nak jadi novelis kononnya. Nak jadi writer. Haktuih. Hahahaha angan-angan je lah Mira hoiiiii.


Okay itu jer la yang aku nak tulis. Blog-blog kat atas tu gerenti best. Tengok ah dan follow diorang. (Hek eleh kau, follower pun tak sampai 300, ada hati nak acah-acah blogger femes.) Hahahahahaha. 

Okay. Bababababai....

7 comments:

::ct aman:: said...

singgah n follow sini...jempot jenguk2 kembali....
http://ctamanaqim.blogspot.com/

Misz Wati said...

Slm hahai supermira. Rajinnye review blog2 org. Suke3. Hihi. Pape pn slm knl. Jom follow2. (:

http://miszwati88.blogspot.com/2013/11/kenapa-nk-blogging-tiba2-ni.html

Nisak Mazlan said...

knapa sy tak leh follow blog ni? sy guna google+ kott T__T

Lizzie said...

Semuanya mcm best2 . nk follow jgak ! xDD haha.. sambil2 tu, lawat lah blog saya ni.. baru je buat.. still a newbie =)

http://ratu-berguling002.blogspot.com/

ayu ningsih said...

terima kasih telah berbagi info.....
infonya sangat bermamfaat.....
salam kenal dan salam sukses.......

jaka said...

makasih bos infonya dan semoga bermanfaat

tejo said...

terimakasih gan tentang infonya dan salam sukses