27 December 2012

Tandas

Awat tajuk hang ni macam menggelikan je, Mira? Lepasni cek malas nak tengok blog hang lagi Mira. Lantak kau lah, Mira..

Eh kenapa nak emosi sangat ni? 

Lek lu. (rempit sangat) Jangan terburu-buru menilai post berdasarkan tajuk ni. Okay?

Tandas ni dekat semua rumah ada. Kenapa nak geli? Tandas ni semua orang pergi. Semua orang masuk. Semua orang guna. 

Orang kata nak tahu orang tu pembersih ke pengotor ke, tengok tandas dia. Kalau bersih tu, pembersih lah orangnya. Tapi tak tentu jugak kan, orang sekarang pakai bibik. Orang sekarang mana ada nak cuci tandas kan? Jadi takleh pakai aaaaaa cakap orang ni kan.

Orang macam aku ni, sangat memilih pasal tandas. Pergi mana-mana, aku mesti tengok tandas. Kalau pergi hotel, aku mesti tengok tandas dulu. Kalau hotel, memang aaa tandas dia bersih kan. Lawa. Aku tak risau sangat. Tapi kalau pergi shopping mall, perghhhhhhhhh gua sangsi ah nak masuk tandas.

Ada satu shopping mall ni, aku tak ingat aaa dekat mana tapi perghhhhhh kotor gila. Tisu bersepah-sepah. Bau tak payah cakap. Hancing sangat. Aku memang stress gila tengok tandas macamtu. Shopping mall gah tapi tandas hancurrrrrr! Kalau sekali, aku dah pergi kotor, memang pastu aku lebih sanggup tahan dari pergi tandas. 

Lagi satu, dekat tempat rehat. Selalunya R & R bersih tandas dia. Yang kotor, selalunya dekat stesyen minyak. Perghhhhh aku benci betul. Selalunya, aku prefer pergi tandas dekat R & R dari stesyen minyak. Sebab R&R tandas diaaa dah lah banyak, pastu bersih gila. Aku suka. 

Public toilet dekat pantai. Aku salute dekat Morib. Tau tak Morib tu kat mana? Morib tu pantai area Sepang camtu la. Haritu aku pergi situ, masuk tandas yang sekali dengan bilik air tu kan. Bayar standard ah mahal lah kan tempat camtu. Tapi puas hati aaa. Tandas dia bersih gila. Sangat-sangat bersih. Masuk pun kena pakai selipar tandas dia. Sebab tu aa tandas dia bersih kot. Takde sand dekat lantai. Namun(ecewah BM kau Mira), dekat satu pantai ni tak macamtu. tandas dia kotor gilaaaaaaaaaaaaaaa. Pampers budak ada dalam tandas. Pasir banyak gila atas lantai. Kotor nak mampus.

Tapi..

Semua ni salah siapa? Bukan salah kita sendiri ke? Salah pengguna yang tak reti jaga kebersihan? Pengguna yang pentingkan diri sendiri. Pengguna yang mindset nya, "takpe. Kita bayar. Biar orang cuci."

Look at you people. Sampai bila nak macamni? Sampai bila nak set minda macamtu? Sampai bila?

Change. You all should change your mindset. Pikul tanggungjawab jaga kebersihan tu sesama. Baru lah kita senang guna kemudahan tandas. Barulah kita selesa. 


Bersih kotor soal pertama. Soal kedua, keselesaan.

Aku tak faham kenapa perlu tiru negara barat? Kenapa kenapa kenapa? 

Pernah tak korng pergi tandas yang tak ada paip? 

Weyhhhhhhhhhhhhhh macammana nak cebok? Aku tak faham betul. Tak faham. Tak faham. Tak faham. Apa sebenarnya yang difikirkan oleh orang yang mereka tandas tu dekat Malaysia ni?

Like seriously, come on guys! Kita orang Melayu, guna air untuk cebok. Air dari paip! 

Haritu aku pergi satu shopping complex yang namanya gah jugaklah, tapi tandas dia. Huwaa nak menangis aku tengok. Takda paip langsung! Langsung tak ada! 

Pastu, yang lagi satu pulak paip dia yang jenis pancut dari dinding tu. Huwaaaaa! Sedih aku tengok. Susah nak cebok. 

Aku syak orang yang buat tandas ni, tak fikir pasal penduduk Malaysia. Diorang cuma fikir nak nampak mewah TANPA memikirkan perasaan orang Malaysia. 

Hmmm tak boleh diterima dek akal aku langsung!

Tarik nafas, hembus. Tarik nafas, hembus.


Calm down.

Sekarang, aku nak tunjuk gambar beberapa tandas yang aku rasa cantik. Dan selesa. Hehe. 


Aku tak suka tandas yang besar sangat. Nanti nak cuci pun besarrrrrr masa kena guna. Tandas kecik pun okay what. Yang kureng cuma takde paip dekat sebelah jamban tu. Kalau ada, dah perfect.


Nampak tenang gila tandas ni. Kecik tapi nice. Yang aku tak berkenan lantai dia. Kenapa lantai kayu? Nanti kembang aaaaaaa. Jadi aku prefer lantai biasa. Yang selalu kita guna tu la. Dan paip dekat jamban tu. Okay.

Sekarang.. Aku nak tunjuk tandas pelik!! Jom check it out.


Apa ke benda tandas dalam bilik. Ke bilik dalam tandas? Ahhh mana-mana je la. Hahahahahaha lawak. Tak ke badah lantai bilik nanti? Lawak lak aih. 


Ini apaaaa? Macam jamban gergasi. Hahahahahahahaha.

Design tandas awam pulak. 


INI APAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA? HAHAHAHAHAHAHAHA


INI PUN AMENDA WEYHHHHHHHHHHH?

HAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA lucah betul lah omputeh punya design ni. Kalau Malaysia punya design macamni, tak tau aku nak cakap apa. Hahahahahaha.

Okay panjang dah aku tulis. Sampai sini je lah. Babai.

No comments: