21 February 2015

Ragam manusia



Hai.

 Ketika aku menulis ni, aku berada di dalam ktm. Tapi mungkin masa aku publish post ni, aku dah dekat rumah.

Macam macam orang aku nampak masa aku tunggu ktm. Macam-macam gaya.

Ada perempuan yang pakai seluar pendek sampai nampak lemak peha dia bergoyang goyang masa dia jalan.

Ada lelaki yang pakai seluar pendek sampai nampak lutut dia yang hitam.

Ada perempuan yang pakai baju ketat ketat sampai lemak di perut melambai-lambai.

Ada lelaki yang pakai baju adik dia.

Ada perempuan pakai kasut high heel 7 inci, flat, sneakers ala ala hipster, selipar jamban.

Ada lelaki pakai kasut sneakers dan selipar jamban.

Ada perempuan pakai tudung bawal, selendang, tudung sarung, dan ada juga yang freehair.

Ada lelaki rambut mohawk, rambut leper ala korea, takde rambut.

Warna? Kau jangan cakap. Macam macam warna ada. Naik pening kepala aku.

Ada juga yang jadi fashion disaster. Pakai baju kuning, seluar merah, kasut pink.

Ada yang gayanya kemas. Pakai baju kurung. Pakai kemeja tuck in dalam skirt pendek.

Tapi ramai yang mengenakan street fashion. Pakai kasut new balance, seluar jeans ketat.

Dan aku, pakai kasut puma dan baju kurti. 

No comments: