03 July 2014

Siblings



Kengkadang aku rasa sakit hati sangat dengan kau sampai aku pernah terdetik, 'why you should exist?'



Kengkadang aku rasa kecik hati sangat sampai aku malas nak ambik tahu pasal kau. Siap aku cakap dalam hati yang aku takkan tolong kau bila kau susah nanti
.

Kengkadang aku rasa happy sangat dengan kau sampai aku minta janganlah cepat berakhir masa tu. Biarlah lama sikit.

Tapi kau kena tahu.


Andai kata satu hari nanti kau dalam kesusahan dan kau perlukan bantuan, kau boleh harapkan aku.


Andai kata satu hari nanti, kau dalam kesedihan yang teramat sangat, kau boleh datang dan pinjam bahu dan telinga aku.


Andai kata satu hari nanti, ada apa-apa berlaku, aku akan jaga kau semampu aku.
Kau tahu tak? Air dicincang takkan putus. Aku akan jaga kau semua selagi kita berbinkan ayah yang sama.

Kau jangan risau? Kalau kau lupa diri satu hari nanti atau besar kepala, aku akan bagi penampar tepat dekat muka kau supaya kau sedar siapa kau.

Sebab apa?

Sebab kita adik beradik.


No comments: