22 May 2011

Dreams



Dreams di sini bukan bermaksud dream yang korang tidur. Lepastu tiba-tiba hidup korang berputar 360 darjah menjadi kehidupan yang korang idamkan. And then KRINGG. Korang terjaga and your life back to the usual. Bukan dream yang itu. 

Dreams di sini bermaksud IMPIAN. Yeah impian. I bet you all ada dreams tersendiri. Mungkin  dreams you all adalah untuk menjadi doktor pakar bedah yang berjaya, model yang terkenal, or even menjadi suri rumah tangga yang berjaya.


Faham tak kata-kata dekat atas tuu ? If you never chase your dream, you will never catch them. Itu bermaksud kalau kau tak berusaha untuk mengejar impian kau, sampai bila-bila pun kau takkan dapat capai impian kau. Hey, tak ada orang yang dapat impian yang diidam-idamkan dengan hanya tidur, makan dan tidur. You have to work hard to achieve it.




Shoot for the moon. Even if you miss you'll land among the stars. Kau aim untuk sesuatu dan kau work hard for it. Kalaupun sekali kau tak berjaya capai aim kau tu, kau tetap hampir dengan aim kau. Faham?



Sementara kau masih hidup, realisasikanlah impian kau. Jangan sampai nanti kau menyesal sebab impian kau tak jadi kenyataan. Buat dengan cara yang betul bukan dengan cara yang salah. Contoh cara yang salah : Kau nak jadi kaya, kau rompak bank. Memang ahh kau kaya tapi sekejap jee. Lepastu kau kena tangkap dengan polis, terus kayap. Betuk tak? So do it in the right way. 

Kalau ditanya aku, what is your dream Nur Amirah? Dan aku akan jawab: Let it be my secret. 

Hiihihi, okaylah happy reading. Challos.

No comments: