14 December 2011

Bila semua manusia hilang rasa tanggungjawab

Haritu pergi Port Dickson. Pantai lawa. Cantik. Angin sedap. Cuaca cantik. Orang pun tak ramai sangat sebab aku pergi hari biasa. Lagipun sekarang musim hujan, orang mana ramai mandi pantai kan. Karang lomas pulak. Aku pun pergi tak mandi. Sekadar menikmati angin bayu pantai. Ecewah ayat.


Dah sedap sedap menikmati angin, sejuk. Mesti ah rasa nak terkucil kan. Jadi pergi tandas. Bayar lima puluh sen sorang. Kay mahal but fine. Aku fikir positif. Mungkin dekat dalam bersih. Then masuk. Ramai orang. Kay beratur. Beratur punya beratur. Dah sampai giliran aku, I just like Whooooo? Inikah toilet Port Dickson? Kotor. Dengan tersumbatnya. Dengan tuala wanita yang berterabur. Tahu tak apa yang aku rasa? Sangat geliiiii.


Siapalah yang buang tuala wanita macamtu? Langsung tak ada sivik. Buat penat dekat sekolah cikgu asyik cakap kita harus bertanggungjawab. Tapi kau sendiri tak ada tanggungjawab. Tolonglah, itu tandas awam. Semua orang nak guna. Gunalah elok-elok. Tak perlu nak buat kotor.


Dan aku rasa macam tak berbaloi kita bayar lima puluh sen, then masuk tandas yang macamtu. Yang kotor giler macamtu. Yang busuk giler macamtu. Orang yang bertugas basuh tandas tu takkan tak reti nak basuh kot? Makan gaji buta ke apa? Ya, aku tahu ramai orang dalam tandas tu. Tapi curilah masa untuk basuh satu satu toilet. Hadoi.


Dah Dah. Malas nak membebel panjang-panjang. Cuma satu je lah, tak perlu nak jadi pengotor sampai macamtu. 


Kay tukar topik. Tukar cerita. Kita tengok gambar pulakkk kayh. 






Apo ni eh? Haha. 





Pemandangan di kala senja. Lawa wokk. Suka <3

Okay. Tu je kot nak tulis. Tu je kot nak luahkan. 

Jadi peps, tolonglah ada sikit rasa tanggungjawab. Kalau tak nak banyak, sikit pun jadilah. Ini semua demi kebaikan semua orang. Tak perlu jual ikan sangat. *sellfish. Haha.

Kay Challos.

No comments: