26 May 2012

Kosong...

\

Korang tahu apa perasaan aku sekarang? Apa aku rasa lepas exam? Aku rasa kosong. Aku rasa blank. Totally blank. Rasa macam aku ni blur tahap gaban. Sebab... Sebab.. SPM dah nak dekat woi. Thinking of it, make me shivering. Haih. Tapi in the same time aku rasa sangat tak sabar nak jawab paper SPM walau diri ini belum lagi bersedia. 

Three weeks of exam really make me lifeless. Lifeless gila. Lagi-lagi time sehari before exam Chem, sehari sebelum exam Bio, sehari sebelum exam Addmaths. Oh sehari sebelum Physics aku boleh tertidur dengan buku atas kepala dan badan atas lantai. Perghh menyesal gila sebab tertidur tu. 


Tapii yang berlalu biarkan berlalu. Yang sekarang kita kena usaha. Seriously aku ni memang jenis last minute punya orang. Semua benda aku buat last minute. Aku bukan macam perempuan lain. Kalau perempuan lain, sehari sebelum nak keluar jalan-jalan dah siapkan baju apa nak pakai esoknya. Tapi aku... Time nak keluar, time tu lah baru nak gosok baju, baru nak gosok tudung, baru nak cari kasut... Eh, apa kena mengena? 

Pointnya, aku ni memang suka buat last minute. Esok nak exam, harini baru study. Esok nak sekolah, harini baru buat homework. 



Tapi aku, walaupun pendek orangnya punya cita-cita yang tinggi. Sangat tinggi. Sehingga kadang-kala tak masuk akal. Aku bercita-cita nak score SPM. Nak dapat biasiswa penuh. Nak study oversea. Tapi... kalau aku teruskan sikap aku yang last minute, apa aku mampu untuk gapai cita-cita aku tu? Ya, disiplin ialah perkara penting untuk berjaya. 

Yes. I need to change....

No comments: