30 September 2011

Miss the old memories

Betul. Aku tak tipu.


Bila aku baca entry-entry lepas aku, aku rasa rindu sangat. Rindu kepada masa lalu aku. Rindu kepada orang yang datang dan pergi dalam hidup aku. Rindu dekat tempat yang aku pernah pergi. Rindu dekat things yang aku ada. Rindu kepada semua lah.


Macam-macam orang aku dah jumpa. Macam-macam perangai aku dah tahu. Macam-macam perkara aku dah lalui. Dan aku rasa semua tu mematangkan aku. Sangat-sangat mematangkan aku.


Dari nothing kepada something.


Dari nobody kepada somebody.


Betul. Aku rasa bersyukur sangat. Mungkin kalau bukan sebab orang-orang yang pernah muncul dalam hidup aku, aku takkan sekuat ni. Mungkin aku takkan se'super' ni. Mungkin aku takkan seberani ni. Dan mungkin aku takkan sematang ni.


Memang bila someone yang memberi kesan besar dalam hidup kita hilang macamtu jee dari hidup kita, kita akan rasa sakit. Sakit sangat. But kesakitan itulah yang kemudiannya mengajar kita supaya lebih kuat.


So guys, I'm a big girl now. And big girl don't cry. Eh boleh percaya ke? Ha-Ha. Mana ada manusia di muka bumi ini yang tak menangis. Kita manusia. Lumrah manusia akan menangis bila waktunya.


Kita manusia tak boleh terlalu memandang kepada masa lalu. Kita kena move on. Tapi tak salah kalau ada masanya kita rindukan detik detik lalu sebab it's normal. 


Okay Challos.

4 comments:

Unknown said...

terbaik!! :D

Unknown said...

HAHA :D

AimiiiLove said...

haah,kdg2 tringt mse nerd sye dulu.kiih3

Unknown said...

HAHA. Semua orang ada time nerd nya pun