02 January 2012

Goodbye 2011.


Sorry for the late wish. Happy new year peps. Hihi. Dah dua hari dah kita dekat tahun 2012 kan kannn? So far so good huh? Kay tu kita tengok nanti kay. Sekarang ni aku nak tulis pasal tahun 2011. Nak imbas kembali kejappp. kejap jee tak lama. 

Aku tulis entry ni sambil makan buah tembikai dan dengar lagu Ombak rindu. Hafiz feat Adira. Sedih siut lagu tu. Feeling sat. 



Tahun 2011 ni memanglah bukan tahun yang terbaik untuk aku. Macam-macam benda jadi tahun lepas. Cewahh. Tapi apapun tahun 2011 akan sentiasa di ingatan aku. Serious aku cakap tahun lepas adalah tahun yang banyak mematangkan aku. Banyak membuatkan aku tersedar. Banyak meninggalkan kesan dalam hati. Okay let's rewind.

  1. Kebanyakan my bestfriends pindah sekolah. Sedih siut. But I'm happy for them too. Sebab diorang berjaya melayakkan diri ke asrama. Siapa tak gembira kawan sendiri berjaya? Tapi siapa tak sedih jugakkan bila kawan baik pindah? 
  2. Aku dapat jadi pengawassss. Hihi. Pengawas ke mawas? Hihi. You know me better so you decide it. 
  3. Dapat Galaxy Tab. Haha. Remember I-pad yang kukata hadiah for getting straight A's in PMR tu? Oh, aku dah tukar. Aku mintak galaxy tab pulak. Actually aku nak I-pad sebenarnya tapi ayah aku yang suruh beli galaxy tab tu. So daripada tak dapat apa-apa, lebih baik ambik je Galaxy Tab tuu. Not bad jugak kan?
  4. Wanie, kenal that girl? Tak kenal? Sah hang ni bukan pembaca tega belog aku. Sedih. Sobs Sobs. Hihi. Dia tu kezen akuuu ler. Kay tahun ni aku banyak habiskan masa dengan dia. Serious. Dia je yang aku percaya buat masa sekarang. Banyak benda aku bagitahu dia. Semua yang aku rasa semua aku cerita dekat dia. And same goes to her. Sebab aku percayakan dia. Lagipun dia tak boleh lari dari aku. Mak dia dengan mak aku kan adik beradik. Hehe. Jadii aku akan sentiasa stick dengan dia. That's why aku sayang diaa. Wanie, aku sayang kau doh. Kita best cousin forever kay? Muah.
  5. Aku dapat pengalaman kerja. Whoaaa? Aku kerja? Memey arr. Banyak doh benda aku belajar dari situ. Aku semakin matang sebab kerja dekat situ. Aku dapat kenal macam-macam orang dari situ. Aku lebih bersyukur dengan hidup aku sebab aku kerja dekat situ. Banyak aku dapat manfaat dari kerja dekat situ. Thanks KFC coz give me such a good time there. Love ya!
  6. Aku dah gemuk? ZzzzZzzz. Serious like shit. Berat aku naik doh beberapa kilogram waktu cuti haritu. Sakit hati. Aku tahu sebab apa. Sebab waktu aku kerja haritu, aku balik lewat malam. Lepastu aku dinner lewat malam. Sebab tu lah berat aku naik. Nak turunkan punyalah susah kau tahu? Semua orang dah tegur dah. Lepasni pergi sekolah mesti semua orang tegur lagiiii. Tak nak pergi sekolah ahhhhhh!
  7. Aku dah makin matang. Hihi. Serious. Tahun 2011 ni dah banyak mematangkan aku. Dah banyak sedarkan aku dengan duniawi ni. Ececeh. Tak percaya? Tengoklah sendiri nanti. You'll see.
  8. Aku malas doh tahun 2011 nii. Aku langsung tak sentuh buku time cuti haritu. Like tak sedar diri yang aku ni nak SPM tahun ni. Dan bajet macam pandai dan boleh ingat lagi jee semua benda tu. Haaaaaa menyesal ahh tak study waktu cuti harituuuuu. 
  9. Hubungan aku dengan certain peps dah makin rengang. Eh macammana eja rengang? Rengang ke regang? Mana mana je lah kan. Janji korang faham maksud dia right? Aku pun macam agak rindu ahh dengan that certain peps tu. Tapi aku faham, times flow. And people change. Friendship also change. Samaada makin kuat friendship tu atau makin lemah friendship tu. Dan sekarang ni aku rasa friendship aku with those peps makin lemah. I'm sorry guys. But like I said in previous entry, we meet after SPM kay? Jumpa korang semua nantiiiii. Don't miss me too much. And I won't miss you too much. 

Aku nak tulis sampai sepuluh actually but my mind is blank right now. So that's it. Sembilan je kay. Hihi. Nampak tak? Ada benda baik dan ada benda buruk. But walau apapun, life must go on. Tak perlu kita nak kenangkan masa lampau sangat. Sebab dah sah sah masa lampau tu benda dah terjadi. Tapi benda yang akan datang belum lagi terjadi and lebih baik kita tumpukan kepada tu. 

Dengan ini, aku nak susun sepuluh jari mintak maaf dekat semua orang yang aku pernah buat salah. Yang aku pernah sakitkan hati dengan sengaja atau tidak sengaja. Kepada yang meluat dengan aku nak benci dengan aku. Kepada yang aku janji tapi aku tak tunaikan. Aku manusia biasa yang selalu buat salah tanpa aku sedar. Jadi maafkan aku yer?  

So Goodbyeeee 2011. Don't ever ever come back to me. Cos I'm done with you. Hei 2011, give a chance for 2012 lah. Hihi. 2012, welcome to my lifee. Be good to me kayh? Kay Challos.








No comments: