17 January 2012

Ini sebuah cerita

Cerita apa? Cerita cinta sampai meleleh air mata kee? Atau cerita komedi sampai pecah perut ketawa? Ataupunn cerita pengajaran yang buat kita insaf? 


Hmm. It's up to you lah nak kategorikan cerita aku ni sebagai cerita apa. I don't mind at all. Mungkin kau orang boleh kategorikan sebagai the worst story ever or the boring story ever. Label kan lah. I don't care. 



Cerita pertama. Teng Teng Teng.

First day datang bulan, biasalah aku haruslah kena period pain. Jadi waktu aku nak siap-siap pergi sekolah, it's a bit hurt. Sakit pinggang. Jadi aku pun tak siap properly. Mana yang aku ingat, aku capai. Mana yang aku sampai, aku ambil. Dan here I go. Pergi sekolah.

As you all know, aku pergi sekolah jalan kaki. Jadi aku jalan ahh dengan Nadiah. Then, dah sampai depan sekolah. Baru ingat, aku lupa bawa blazer. My God. Nasib baik ingat woo. Kalau tidak, memang parah aaa. Jadi aku dengan Nadiah pun berlari balik rumah ambil blazer yang tertinggal. Dengan sakit-sakit tu, berlari jugak. Budak-budak lelaki yang suka melepak sebelum masuk sekolah pun perli-perli aku, tapi peduli apa kan? 

Hehe. Sangat kelakar bila diingat kembali. Dah lah waktu tu memang dah lambat tau. Lagi bertambah lambat aa. Sampai sekolah cikgu dah berucap. Pengawas apakah ini? Achoii. Maaf, aku bukan sengaja memberii contoh yang tak baik. Cuma aku terlupa bawa blazer. Dan terpaksa patah balik. Everybody make mistakes right? And Nadiah, sorry sebab tak pasal-pasal Nadiah pun kena jogging pagi-pagi buta tuu. Haha. 



Cerita kedua. Jeng Jeng Jeng.

As you all know, aku ni baru mula bertudung kan? Jadi hal biasalah kepada sesiapa yang baru bertudung kan. Tudung tak betullah. Tudung tak nak ikut cakap lah. Tudung lembik sangat lah. Tudung itu lah. Tudung ini lah. Banyak sangat kerenahnya.

Aku pun tak terkecuali. Aku ni memang jarang ahh pakai tudung bawal kalau keluar. Serious. Aku cuma pakai tudung bawal kalau pergi sekolah jee. Sebab apa? Sebab tudung bawal ni sometimes kalau kita salah seterika, dia tak boleh bentukkan? Jadi haritu aku mula belajar pakai tudung bawal. Okay agak susah ahh. Hehe. 

Comot gila kot aku pakai first try. Memang sememeh je muka. Tapi bila dua tiga kali pakai bila keluar, aku rasa I'm okay with it. Dah rasa secocok. Tudung bawal tu dah bagi kerjasama dekat aku. Har-Har. Berlagak? Tak ado lah. Cuma bagitahu je. 


Cerita ketiga. Tra ta ta tangg tangg.

Hari Isnin memang hari memenatkan sedunia bagi aku ah. Serious aku cakap. Aku dah lah balik pukul 3.00. Actually pukul 3.20 petang tapi disebabkan ada program 1 M 1 S, kelas tambahan terpaksa dipendekkan 20 minit. Har-Har. Jadi balik pukul 3.00 lepastu terus pergi 1M 1S pukul 3.00. Nasib cikgu kasi budak form five lewat setengah jam. Jadi setengah jam tu kitorang solat. Tak sempat nak makan, pergi situ pulak. 

Pukul lima balik. Buat kerja sekolah. Hari Isnin selalunya banyak kerja sekolah kan? Jadi Kayyyy ambik kau buat hingga malam. Pukul 10 macamtu dah siap, tidur. My God. Monday is the lifeless day. Haha. 

Macam Isnin, eh maksud aku semalam. Lupa harini hari selasa. Haha. Macam semalam aku ada meeting pengawas, aku ada perjumpaan 1 M 1 S lagi. Bertindih masa tu. Tapi aku pergi meeting ah. Lagi penting kot? Memang semalam penat gilaaaa. Tu ah qada tidur petang tadi. Nasib tak banyak homework harini. Kalau tidak, pengsan edennnnn! 


Dah. Sampai tiga je lah cerita aku untuk harini. Aku pun dah tak ada idea nak tulis apa lagi. Mungkin lepasni aku tak update hingga cuti raya Cina nanti kay. Oh sekolah aku cuti seminggu! Happy nya aku. Boleh tidur lambat, bangun lambat, mandi lambat, dan apa-apa lah. Har-Har. Tak sabar nak cuti. Padahal baru masuk minggu ketiga sekolah kan. Nampak benar aku ni pemalas kan? Har-Har. Kay aku sedar tu. 

Okay aku nak buat kerja sikit nii. Goodbye peps. Kay Challos. 



No comments: